Sebahagian dari usaha untuk memperbaiki mutu perkhidmatan Kedah FA, tahun ini Unit Media Kedah FA bakal mengambil beberapa langkah baru bagi menjenamakan semula Kedah FA untuk memperkemaskan penajaan dan pemasaran pasukan hijaukuning.
1. MEMPERKUKUHKAN MEDIA SOSIAL
a. Memperkemaskan laman sesawang www.kfa.org.my supaya lebih mesra pengguna dan sentiasa di kemaskini
b. Laman rasmi peminat di facebook di jadikan media hebahan rasmi dan promosi pasukan
c. Mewujudkan KFA TV bagi memuatkan pengiklanan, siri promosi pasukan, siri-siri temubual eksklusif, sidang media sebelum & selepas perlawanan dan juga video perlawanan yang melibatkan pasukan Kedah FA.
2. KEAHLIAN RASMI
a. Eksklusif Pek Keahlian Rasmi
b. Majalah Rasmi Ahli
c. Keutamaan penempahan tiket di halaman sendiri
d. Diskaun 10% pembelian produk Kedah FA Megastore
e. Makluman setiap aktiviti rasmi pasukan melalui emel dan jemputan rasmi untuk aktiviti tahunan bersama pasukan
3. ANUGERAH PEMAIN MEDIA KEDAH FA
a. Man of the Match (hanya untuk perlawanan di halaman sendiri)
b. Player of the Month (mengikut prestasi bulanan)
c. Pemain Bernilai untuk Musim 2013 (dipilih oleh peminat)
4. RAKAN STRATEGIK MEDIA KEDAH FA
a. Sentiasa membuka pintu perbincangan untuk rakan strategik dalam media pengiklanan
b. Memberi peluang kepada usahawan untuk bersama menaja dan seterusnya mendapat hak pemegang jenama
c. Slot-slot pengiklanan disediakan kepada mana-mana pihak untuk dengan kadar yang minima.
5. LEBIH MESRA PEMINAT
a. Bakal diadakan sesi bersama peminat ketika rehat separuh masa pertama perlawanan di halaman sendiri i.e. pertandingan sepak bola ddari tengah padang, trick shot etc
b. Mewujudkan kembali siri rencana ‘nostalgia bolasepak kedah’ ketika masa rehat separuh masa
Dan beberapa langkah lagi untuk memastikan Kedah FA terus kehadapan mengikut arus pemodenan industri bolasepak di dunia.
Teruskan menyokong!
No comments:
Post a Comment